פרסום ברשת האינטרנט יכול להופיע בצורות רבות ומגוונות: באנר פרסומי, חלון פופ אפ הקופץ בעת הכניסה לאתר או מודעות פרסום ממומנות המופיעות בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים.
שיטות תמחור לפרסום באינטרנט
שיטות התמחור השונות למפרסמים ברשת האינטרנט פועלות במספר מודלים: תשלום לפי הקלקה על מודעת הפרסומת, תשלום על פי כמות החשיפות של הפרסומת ותשלום לפי פעולה בה המשתמש נדרש לבצע פעולה אקטיבית עבור המפרסם.
זאת, על לוודא כי מסע הפרסום המקוון יגיע לכמות החשיפות המתבקשות אך לא במקביל יחרוג ממגבלות התקציב שלו.
Elite SEM Calculator
תוכנתElite SEM Calculator מקנה למשתמשים בה חמישה מחשבונים שונים אשר מכסים את כל אפשרויות הפרסום הקיימות ומציגות תמונה כוללת עבור המפרסם מבחינת כמות חשיפות ועלויות הפרסום הכוללות.
מחשבון CPM
מחשבון CPA CPM To
במידה ואנו מריצים קמפיין על פי כמות חשיפות ונהיה מעוניינים להמירו לקמפיין על פי פעולה (CPA) עלינו לבצע חישוב עליות טרם המעבר. במחשבון זה החישוב מתבצע ביחס למיליון חשיפות כאשר עלינו להגדיר מהו התשלום הממוצע ל-1000 חשיפות. כתוצאה תתקבל טבלה המציגה את העלויות ביחס לאחוז ההמרה של הפרסומת.
מחשבון Banner/Email CPA
בכדי לדעת בפועל כמה שילמנו עבור כל לקוח ניתן להזין את כמות החשיפות לה זכתה המודעה או הדואר הפרסומי, העלות ל-1000 חשיפות, אחוז ההמרה של המודעה וכדומה וכתוצאה לקבל את העלות של ליד איכותי בודד וכך לחשב את כדאיות הקמפיין עבור המפרסם.
מחשבון CPC to CPM
מחשבון Max CPC for PPC
המחשבון האחרון הוא מחשבון לחישוב מהי העלות לקבלת ליד איכותי מתוך קמפיין פרסומי במודל תשלום לפי הקלקה. במחשבון זה יהיה עלינו להקליד את הסכום המשוער שנהיה מעוניינים לשלם עבור לקוח ואחוז ההמרה האוטומטי של המודעה. כתוצאה נקבל את עלות הסכום המקסימלי ללחיצה אותו יהיה עלינו להגדיר בקמפיין כדי לשמור על כדאיותו.
מומלץ לבחור במודל תמחור העונה על כל צרכי המפרסם בעת הקמת מסע פרסום מקוון אך חשוב מאד לבדוק את היחס בין עלויות הפרסום לבית כמות הלקוחות המגיעים לעסק בפועל. כמו כן, מומלץ לבדוק את עלויות הקמפיין במודלי פרסום אחרים מפעם לפעם על מנת להקטין את עלויות הפרסום ולהגדיל את כמות הלקוחות עבור העסק .