מערכת ניטור האתרים Google Analytics יכולה לספק לנו מידע רב אודות אתר האינטרנט שלנו; כמות כניסות, כמות משתמשים ייחודיים שביקרו באתר, כמות עסקאות שבצעו וכדומה. אחד מהנתונים החשובים ביותר הוא מעקב אחר מילות המפתח דרכם מגיעים המשתמשים אל האתר.
חשיבותן של מילות המפתח
מילות המפתח הגורמות לתנועת משתמשים גדולה הן פרמטר חשוב בבניית האתר , בכתיבת התוכן בניית הקישורים ואפילו בעת הקמת קמפיין פרסום ממומן. ככל שנדע אילו ביטויים גורמים למשתמשים רבים יותר להגיע אל האתר נוכל להשתמש בהן בפעולות הקידום השונות של האתר ובכך להגדיל את התנועה אליו.
שינוי במדיניות הרישום של מילות המפתח
החל מחודש אוקטובר 2011 חל שינוי במדיניות רישום המידע של חברת Googleוזאת בכדי לשפר את פרטיות המשתמשים במנוע החיפוש שלה. בשל צעד זה מילות החיפוש של משתמשים המחוברים לחשבון ה-Google שלהם לא נרשמו במערכת ותוצאותיהם לא הוצגו למנהלי האתרים.
במקום מילות החיפוש החל להופיע הביטוי Not Provided במערכת Google Analytics ונפחו הלך וגדל .
כיום כשלושים אחוזים מתוך כלל מילות המפתח המוצגות במערכתGoogle Analytics מוצגות כביטוי Not provided.
כיצד ניתן למצוא את מילות המפתח המוצגות כ-Not provided
היות ואין באפשרותנו לקבל בוודאות את מילות המפתח יהיה עלינו לפעול בדרך עקיפה. מילות המפתח אומנם אינן מוצגות במערכת Google Analytics אך חברת Google עדיין מציגה אותן עבור מפרסמים דרך מערכת AdWords.
בשלב זה נפרצת במעט פרטיות המשתמש אך נוכל להשתמש בנתון זה בכדי להעריך באופן כמעט וודאי מהן מילות החיפוש המובילות את הגולשים אל האתר .
אפשרות ראשונה – חיבור Google Webmaster Tools אל מערכת Google Analytics
הדרך הראשונה והפשוטה ביותר דרכה נוכל לקבל מידע אודות מילות המפתח החסרות היא חיבור של מערכת Google Webmaster Tools אל מערכת Google Analytics . בכדי לבצע זאת עלינו להתחבר אל מערכת Google Webmaster Tools ולבחור באפשרות נהל אתר > נכס של Google Analytics.
בחרו באתר שלו תרצו לנכס את חשבון Webmaster Tools Google ולחצו על כפתור שמור. משלב זה כל שנותר לעשות הוא להתחבר אל חשבון Google Analytics וללחוץ על Traffic sources >Search Engine Optimization . כעת בחרו באפשרות Queries על מנת לראות כמה תנועה הגיעה מכל מילת חיפוש.
אפשרות נוספת למציאת מילות המפתח – מיקוד דפי נחיתה
אפשרות נוספת למציאת מילות המפתח היא מעקב אחר דפי הנחיתה באתר. ניתן לבדוק את תנועת המשתמשים לדף נחיתה בהתפלגות על פי מילות המפתח השונות וזאת על אף שהנתונים מוצגים במערכת Google Analytics כ-Not Provided.
בכדי להגיע לדוח שכזה יש לבחור בדוח המציג את הביטויים הנמצא תחתTraffic Sources>Sources>Search>Organic במערכת Google Analytics. בדוח שיוצג בחרו בביטוי Not provided. תחת סעיף Secondary dimension באפשרות Landing page הנמצא תחת Traffic Sources .
אומנם המילים עצמן לא יוצגו בפניכם אך תוכלו לראות מהם עמודי הנחיתה שהובילו לתנועה הרבה ביותר ולהשתמש במידע זה על מנת להעריך מהן מילות המפתח הרלוונטיות לכל עמוד ולאתר כולו.
ביצוע מחקר מילות מפתח באופן מקצועי ושילובן לאחר מכן בתוכן האתר בצורה נכונה הם גורמים אשר יכולים להשקיע בצורה קריטית על תנועת המבקרים באתר ולמעשה מתבצעים כל זמן שהאתר פעיל . לכן חשוב מאד לקבל כמה שיותר מידע, כל העת ולהפיק ממנו את המסקנות הרלוונטיות בזמן המהיר ביותר במטרה להוביל לשיפור מתמיד של האתר.
ביצוע מחקר מילות מפתח באופן מקצועי ושילובן לאחר מכן בתוכן האתר בצורה נכונה הם גורמים אשר יכולים להשקיע בצורה קריטית על תנועת המבקרים באתר ולמעשה מתבצעים כל זמן שהאתר פעיל . לכן חשוב מאד לקבל כמה שיותר מידע, כל העת ולהפיק ממנו את המסקנות הרלוונטיות בזמן המהיר ביותר במטרה להוביל לשיפור מתמיד של האתר.
עידכון – נכון לחודש אוקטובר 2013 נתון ה-not provided מגיע לכ-100%. אז איך מקדמים בלי נתונים?