בניית תוכנית שיווק ברשת


היום עסק שאין לו נוכחות משמעותית באינטרנט שקול לעסק שאינו קיים, בין אם מדובר באתר אינטרנט, קמפיין שיווק, עמודים ברשתות חברתיות או בלוג – כל עסק חייב ייצוג הולם ברשת. אך איך עושים את זה נכון?

על אף שאנו עושים שימוש יומיומי באינטרנט מזה שנים, לא תמיד אנו יודעים כיצד לגשת נכון לשיווק העסק ברשת. ההתפתחויות הבלתי פוסקות והטרנדים שמתחלפים תדיר יכולים לבלבל גם את המשווק המנוסה ביותר וחשוב לגבש תוכניות שיווק מתאימה ומפורטת בטרם פונים לשיווק ברשת.

מה מתאים לי?

השלב הראשון בגיבוש אסטרטגיית השיווק הנכונה היא הגדרה מנומקת של צורכי השיווק שלנו ברשת, זו תסייע לנו לבחור באמצעי השיווק הנכונים ולגבש תוכנית שיווק יעילה לטווח ארוך.

הפילוח הראשוני צריך להיעשות על סמך קהל היעד. עסק שפונה לקהל יעד מבוגר ומבוסס, יצטרך להשקיע באתר אינטרנט איכותי ומכובד, שייצג בכבוד את העסק. מנגד, עסק המעוניין בקהל הצעיר ישקיע יותר בשיווק באמצעים כגון רשתות חברתיות ובלוגים.

אתר אינטרנט לעסק

בראש ובראשונה, כל עסק צריך אתר אינטרנט טוב. עם זאת, טוב לא מחייב גדול ויקר. עסקים רבים יוכלו להסתפק באתר קטן יחסית או אפילו בדף נחיתה. אך חשוב להקפיד שהאתר יהיה בנוי נכון, יכיל תוכן איכותי ויציג עיצוב עדכני ונעים לעין.

אסטרטגיית קידום אתרים זהירה, המבוססת על תוכן איכותי ועשיר, קישורים טובים ומבנה נכון – יבססו את דריסת הרגל שלכם ברשת.

שיווק ברשתות חברתיות

השלב הבא הוא ביסוס העסק ברשתות חברתיות. פוטנציאל השיווק ברשתות החברתיות הוא עצום, אך חשוב לעשות זאת בזהירות רבה, על מנת למנוע אסון שיווקי שיעלה לנו הון תועפות.

פייסבוק הינה רשת חברתית פופולריות, המציעה מגוון רחב של כלי שיווק למפרסמים. החל בקמפיינים פרסומיים פשוטים, דרך ניהול דפים עסקיים וכלה באפשרות שילוב אפליקציות אינטראקטיביות ברשת. אסטרטגיית השיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל הינה שונה מהשיווק הרגיל אותו אנו מכירים ומאפשרת גישה בלתי אמצעית כמעט ללקוח. עובדה זו טומנת בחובה יתרונות רבים לצד חסרונות בעלי פוטנציאל הרסני.

לינקדאין היא דוגמה נוספת לרשת חברתית, למעשה היא דומה מאוד לפייסבוק אולם הינה בעלת גוון עסקי יותר ומשמשת בעיקר ליצירת קשרים עסקיים בין בעלי עסקים, לקוחות ואנשי שירות. בעת פתיחת עמוד בלינקדאין חשוב לבחור בקפידה כיצד תתנהלו ברשת, מי יהיו האנשים שתצרפו לעמוד ומה המטרה מאחורי העמוד.

רשת נוספת שראוי לציין בהקשר זה היא טוויטר, רשת חברתית ששונה מעט במבנה ובאופן הפעילות מהקודמות, אך טומנת אפשרויות שיווק יצירתיות ומבטיחות. לעומת האחרות, טוויטר הינה רשת חברתית קלילה מאוד, המבוססת על מבנה של מובילי דעה ועוקבים. השיווק בטוויטר חייב להיות ממוקד מאוד, שכן כמות התווים לפרסום בטוויטר מוגבלת מאוד.

בלוג לעסק

בלוג הוא מאין אתר אינטרנט קטן המתעדכן באופן תדיר ומאפשר לכם לשמור על קשר מרענן וקבוע עם קהל היעד. מטרתו של בלוג הוא לאפשר לכם לחלוק תכנים חדשים עם הלקוחות, בין אם מדובר במאמר מעניין בתחום העסק, פרסום מפורט של מוצרים או שירותים חדשים שעתידים להיות מושקים או הגיגים כלליים בתחומים שונים – הבלוג הוא המקום.

שיווק ממומן

אפשרות נוספת היא שימוש בקמפיין ממומן ברשת, כדוגמת קמפיין גוגל או פייסבוק. אפשרות זו הינה בעלת פוטנציאל גבוה מאוד, אך דורשת ידע ומיומנות, או לחלופין את עזרתם של אנשי מקצוע מנוסים בתחום.

לסיכום, נשאלת השאלה אם באמת כל עסק צריך אתר, דף פייסבוק, משתמש טוויטר, בלוג, קמפיין פרסומי ועוד ועוד. ובכן, התשובה לכך היא לא, ודאי שלא, אלו הכלים העומדים לרשותכם ובחירה בכלים הנכונים היא בהגדרתה גיבוש תוכנית השיווק הנכונה עבורכם.