רשתות חברתיות


ההתפתחות הטכנולוגית כובשת כל פינה ומשנה במידה ניכרת את האופן בו אנו לומדים, מבלים, עובדים ועושים עסקים. באופן בלתי נמנע גם תחום השיווק מושפע באופן משמעותי מהתפתחויות טכנולוגיות כאלו ואחרת.

כיום, שיווק באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווק המכבד את בעליו ושיווק ברשתות חברתיות תופס חלק הולך וגדל באסטרטגיית השיווק און ליין. מידי יום מיליוני אנשים מבלים זמן ממושך מול הרשתות החברתיות השונות ועסקים רבים משכילים לעשות שימוש במדיום זה לצורך קידם עסקיהם.

איך עושים את זה נכון?

שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לנו להגיע באופן מיידי וכמעט בלתי אמצעי אל הלקוחות הפוטנציאליים, דבר המוביל לכך שכל פעולה שננקוט תישא פירות תוך פרק זמן קצר ואף מיידי. עובדה זו מחייבת אותנו לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לשיווק ברשתות חברתיות.

בעוד שקמפיין מוצלח, בעל גישה נוחה ללקוחות, יוביל לאינטרקציה חיובית ובעלת תוצאות בשטח, עם קהל הלקוחות – טעות אחת ולו הקטנה ביותר עלולה להוביל לאסון שיווקי שיעלה לנו במוניטין והון תועפות.

הרשתות החברתיות דינמיות מאוד באופן פעולתן וכל “רעש” פושט בהן במהירות שיא, אם נדע לנצל עובדה זו לצורך השיווק ברשת – נוכל להשיג תוצאות מהירות ומשתלמות, אולם אם נטעה – נשלם על כך ביוקר.

כללי אצבע לשיווק ברשתות חברתיות:

  • קמפיין מתוכנן היטב – חשוב שקמפיין השיווק, תיהיה זו פרסומת, אפליקציה או עמוד פרסומי, יהיו מתוכננים ומוגמרים בטרם השיחרור לרשת. משתמשי הרשתות החברתיות לא נודעים בסלחנות וגישה חובבנית תוביל לתגובות שליליות מיד עם שחרור הקמפיין.
  • התמודדות עם ביקורת – אחת הטעויות הנפוצות בקרב משווקים ברשת החברתית הוא התמודדות לא נכונה עם ביקורת של לקוחות. מחיקה של תלונות, תגובות מכניות והתחמקות – מובילות לרוב להתלהמות המונית מצד משתמשי הרשת. הקפידו להתייחס באופן פרטני לתלונות או ביקורות ונסו להשביע את רצונו של המתלונן, בצורה שיווקית ושקופה.
  • אינטרקציה – צרו אינטרקציה בין הקמפיין למשתמשי הרשת, בין אם באמצעות אפליקציות המציעות ערך מוסף, תחרויות נושאות פרסים או משאלים בנושאים רלוונטיים. צרכני רשתות חברתיות סבורים שדעתם חשובה ועל כן חשוב לתת להם לבטא את עצמם בצורה שתועיל לקמפיין.
  • מינימליזם זה המפתח – אל תעמיסו מידע ויזואלי או מילולי על הקמפיין, ברשתות החברתיות נחשפים לכמויות תוכן עצומות כל הזמן, קמפיין עמוס ומסורבל יוביל לאיבוד עניין תוך זמן קצר.
  • נצלו את המדיום – על מנת לשווק באופן יעיל ברשתות חברתיות חשוב להכיר כל רשת חברתית על בוריה, למדו מהן האפשרויות השונות ברשת, אילו כלי שיווק קונבנציונליים ולא קונבנציונליים עומדים לרשותכם ומהם הטרדנים הפופולריים ברשת בימים אלו.
  • השאירו את העבודה למקצוענים – כפי שנאמר, טעות בשיווק ברשת חברתית עלול לעלות לכם ביוקר ועל כן, אם יש לכם ספק שתוכלו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, מוטב להשקיע את כספכם בחברה המתמחה בתחום.

באילו רשתות חברתיות כדאי לשווק?

פייסבוק היא ללא ספק אחת הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם ובישראל בפרט, והיא מציעה מגוון רחב של אפשרויות נוחות לצורך שיווק וקידום העסק. עם זאת, היא איננה היחידה ומומלץ שלא להזניח רשתות נוספות.

טוויטר או טאמבלר למשל, פופולריות רק מעט פחות מפייסבוק ועל אף שאינן מציעות מגוון כלי שיווק קונבנציונליים, עם מעט חשיבה יצירתית ניתן להוביל קמפיינים מוצלחים מאוד גם ברשתות אלו.

לינקדאין הינה רשת חברתית נוספת, שדומה רעיונית לפייסבוק, אולם היא משמשת פחות לקשרים חברתיים ויותר לקשרים עסקיים. לינקדאין היא המקום הנכון ביותר לביסוס קשרים עסקיים, שיתופי פעולה ומציאת אפיקי פיתוח חדשים לעסק.

זכרו שהמפתח בשיווק ברשתות חברתיות הוא יד על הדופק, עקבו אחר הטרנדים ברשתות השונות, אחרי הסלנג המקומי בכל רשת ועשו שימוש מושכל בפנייה מתאימה לקהל היעד ברשת.