קידום עסקים בגוגל


נכתב על ידי

כבר בחרתם את הביטוי החשוב ביותר שלכם לקידום בגוגל ואפילו הגעתם למקום הראשון בחיפוש. כל הכבוד, אלא שמתברר שאין כניסת לקוחות, למרות שאתם במקום הראשון. מספר הכניסות לאתר נמוך מאוד ולאתר יש ערך המרה נמוך, או במילים אחרות: אין כמעט מכירות או שירות הניתן בהמשך לפניות הללו.
תסריט כזה מתאפשר כאשר בעלי האתר והמקדמים שלו מתעלמים מהמטרה האמיתית בקידום אתרים או שוכחים ממנה קצת, ולכן לא פועלים להשגת אותה מטרה מבוקשת, אלא פועלים ללא מחשבה תחילה, בדפוסים המקובלים. צריך לעשות קידום אתרים בגוגל? – נקדם. צריך להפעיל smo? – נשתמש בכל כלי הקידום במדיה החברתית המוכרים לנו. צריך לעשות עבודת seo ? נעשה קידום אתרים בגוגל, ונעשה אותו כפי שמעולם לא עשו.

והנה, בקו הסיום של התהליך שלנו, שהוא השורה התחתונה של המאזן של הלקוח, מתברר שלא עשינו את העבודה, ושכל המאמצים היו לריק. הלקוח לא קיבל תמורה להשקעתו.

מה המטרה בקידום אתרים?

המטרה האמיתית בקידום אתרים היא לא להשיג מיקום גבוה בגוגל וגם לא להגיע לפעילות מרשימה של דף העסק בפייסבוק אלא לשפר את הפעילות העסקית, וליתר דיוק –  את השורה התחתונה במאזן של הלקוח. אנחנו עושים את כל מאמצי השיווק באינטרנט, כדי להוביל לשיפור הפעילות העסקית בעולם האמיתי, כפי שהיא מתבטאת בקופתו של הלקוח.

מטרתו של קידום אתרים באינטרנט, אם כך, היא  להגיע ליותר לקוחות, למכור יותר מוצרים או שירותים או כל מטרה מוגדרת אחרת.
במקרים רבים, הביטויים שאנחנו מקדמים בהצלחה רבה אינם הביטויים שמועילים ללקוח בחיי היום יום. למשל, דווקא הביטויים הגנריים מתגלים כלא יעילים:

לדוגמה, גבר מקרית אתא אשר מעוניין להסתפר לא יחפש את הביטוי “מספרה,” אלא את הביטוי “מספרה בקריית אתא”.
אדם שמעוניין למצוא סוללה למצלמה שברשותו לא יחפש בגוגל “סוללות למצלמה” אלא “סוללה למצלמת CANNON RT4”.
במקרים הללו, קידום הביטויים הגנריים היה צעד שגוי שלא הועיל ללקוח, גם אם קידם אותו מאוד ברשימת תוצאות החיפוש הכללי. אמנם עשינו עבודת קידום, אך לא על הביטויים המתאימים ללקוח.

מיקוד, יצירתיות וזנב ארוך

כאשר מתחילים לקדם אתר יש לשאול את חמש השאלות הבאות:
•    מהי המטרה שלנו?
•    מיהם הלקוחות שלנו?
•    מה אנחנו חושבים שהם מחפשים?
•    מה הלקוחות שלנו באמת מחפשים?
•    איך נוכל להגיע ללקוחות בדרך היעילה ביותר?

אם לא תשאלו את השאלות הללו לפני תחילת תהליך הקידום באתרי אינטרנט, לפני הקידום במדיה החברתית או הSEO, אולי תקדמו יפה ביטויים בגוגל – אבל לא תשרתו את הלקוח שלכם.

קידום אתרים או קידום עסקים?

הלקוחות הטובים והלידים (הזדמנויות לביצוע עסקה) החזקים מגיעים מכך שגולשים מקישים בגוגל ביטויי זנב ארוך, ואתר טוב מתוכנן כך שיתפוס את תשומת לבם של הגולשים הללו שנכנסו אליו כך שישהו בו פרק זמן ארוך ככל הניתן. קידום אתרים איכותי הוא כזה שיודע לצפות את הזנבות הארוכים שיובילו את הגולש ישר אל תוך האתר שלו.

מהו ביטוי זנב ארוך? ההגדרה הטובה ביותר היא שביטוי זנב ארוך הוא כל ביטוי שאתם לא חושבים עליו. לדוגמא: רופא כירורג בתל אביב אינו ביטוי זנב ארוך מאחר ומקדמים רבים ממקדים את האתר אליו.

ביטוי זנב ארוך הוא לדוגמא – רופא כירורג לטיפול בפצע מדמם במעי הארוך

במקרים רבים ביטויי זנב ארוך אינם נכונים מבחינה תחבירית ולשונית או אינם מדוייקים לוגית, והם מנוסחים ברישול. אבל זו שפתם של הלקוחות, והם מחפשים בגוגל בשפתם ובהתאם ליכולת הניסוח שלהם ועלינו להתאים עצמנו אליהם כדי לעשות עבודת שיווק אינטרנט טובה ואיכותית.

המסר הכי חשוב הוא זה – כאשר אתם רוצים לקבל לקוחות חדשים יש לתכן ולהתאים את האתר ואת דרך הקידום גם לביטויים הגנרים וגם לביטויי זנב ארוך. זה לא פשוט ודורש מחשבה רבה  וכניסה לראשו של הגולש כדי להבין את צרכיו ואת אופן הביטוי שלו, אולם התמורה משתלמת.

תחשבו איך אתם מקדמים את העסק שלכם ולא את האתר

לסיכום, כמה נקודות שכדאי לזכור:

  • אתר האינטרנט הוא האמצעי ולא המטרה – הוא נועד להגשים את המטרות העסקיות שלכם באמצעות האפיון הראשוני שלו, מחקר מילות המפתח, המבנה והקידום.
  • להיות במקום הראשון בגוגל זה תמיד נחמד – השאלה היא אם המיקום מביא תוצאות – ועם תוצאות אי אפשר להתווכח!