דף נחיתה


דף נחיתה הוא הדף אליו מגיע הגולש לאחר פעילות שיווק באינטרנט – מודעת מילים (PPC), באנר באתר אחר או באמצעות הפניה אחרת.

מטרתו המרכזית של כל דף נחיתה היא לסייע בתהליך המכירה – אם על ידי קבלת פרטי הגולש, הרשמה למערכת דיוור, רכישת מוצר או קבלת שירות.

למעשה, דף נחיתה הינה סוג של דף מכירה קצר וקולע, שמטרתו למשוך את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה לנו – למלא טופס פרטים, ללחוץ על באנר, להיכנס לאתר או לרכוש מוצר.

מדוע צריכים דפי נחיתה?

במקרים רבים מנהל הקמפיין ירצה לפנות למשווקים ומקדמים חיצוניים אשר מתמחים בהשגת תנועת גולשים בתחומים שונים. גורמים אלה יזדקקו לכתובת ספציפית אליה יפנו את הגולשים. אתר הבית של החברה או העסק אינו מתאים לצורך זה משום שהוא בדרך כלל ממלא תפקידים שונים בתכלית מקידום מבצע ספציפי. בנוסף, הפניית גולשים לעמוד לא ממוקד עשויה לגרום להם לנטוש את הקמפיין לפני שביצעו את הפעולה הרצויה (למשל הכנסת פרטים אישיים).

דף נחיתה משמש כאיזור חד-פעמי אליו יופנו הגולשים שהגיבו למאמצי השיווק בקמפיין. היות ומאמצי השיווק מופיעים ביותר מאתר אחד בדרך כלל – למשל במקרה של קמפיין פרסום באמצעות באנרים, ישנו צורך במקום אחד שאליו תתרכז התנועה. הדף יכלול מידע ממוקד על הקמפיין, ובכל מקרה רק את המידע ההכרחי עבור המטרה השיווקית הנוכחית.
דפי נחיתה לקמפיינים

דף נחיתה בקמפיין משמש כתחנה אליה מופנים הגולשים למסירת פרטיהם או לקבלת מידע פרסומי רב יותר מזה שניתן למצוא במודעות טקסט או באנרים בעלי גודל מוגבל. במקרים מסויימים דף הנחיתה ישמש כאיזור בו הגולשים מתבקשים למלא את פרטיהם האישיים, ובמקרים אחרים הוא ישמש כעלון פרסומי המופיע במנותק מהאתר הרשמי של העסק או כדף פנימי בתוכו.
מטרות דף הנחיתה

המטרות העומדות מאחורי דף נחיתה בין היתר:

קבלת פרטים לפנייה לגולש
הוספת גולשים לניוזלטר
לחיצת הגולש על באנר
הורדה של תכנים למחשב הגולש
אפשרות יצירת קשר טלפוני עם הלקוח
מכירת מוצר

דף נחיתה איכותי מתאפיין בכתיבה שיווקית נכונה, הפונה אל הלקוח ומנסחת מולו את הבעיה שעמה הוא מתמודד וכיצד אנו יכולים לסייע לו עם הבעיה.

לפני שמנסחים את דף הנחיתה חשוב לבצע מחקר ולגלות את הפרטים הבאים:

קהל היעד – מהו פלח האוכלוסייה אליו אנו פונים?
מהו הצורך עליו עונה המוצר או השירות שלנו?
מידע על מתחרי החברה
מהן נקודות החוזק שלנו מול המתחרים?
באילו אמצעים נבחר על מנת להעביר את המסר?

מבנה מומלץ של דף נחיתה

למבנה נכון של דף נחיתה יש חשיבות מכרעת בהשפעה על הגולש, מומלץ שכל דף נחיתה יכיל את החלקים הבאים:

פניה אל הגולש

מומלץ לנסח את הפנייה אל הגולש באופן האישי ביותר, בהתאם לקהל היעד שלנו. למשל פניה בסגנון של “סטודנט…”, “בעל עסק…” וכדומה. בעזרת פניה נכונה אל הלקוח, ניתן ליצור הזדהות עמו ולפנות אליו באופן האופטימלי, למשל “סטודנט, לא סוגר את החודש?”, “סובל מכאבים?” וכיו”ב.

כותרת

הכותרת היא ליבו של כל דף נחיתה ולמעשה מרבית הגולשים ישימו לב רק לכותרת ולא יטרחו לקרוא את יתר הדף, מסיבה זו חשוב לבחור בכותרת אטרקטיבית וקולעת. על הכותרת לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולשכנעו להמשיך ולקרוא את דף הנחיתה.

חשוב להקפיד שהכותרת תעביר את המסר הדרוש באופן חד משמעי וברור, הפירוט יבוא בגוף הדף.

טקסט

הטקסט מהווה את גוף דף הנחיתה ובו נעשה שימוש על מנת להעביר את כל הפרטים אותם אנו מעוניינים להעביר, בצורה רחבה ומקיפה. זה השלב בו עלינו לשכנע את הגולש לפעול כרצוננו.

מומלץ לרכז בתחילת הטקסט את המידע החשוב ביותר, על מנת לוודא שגם עם הגולש מרפרף על הטקסט הוא יגיע אל המידע החשוב. כמו כן, חשוב לשים לב לריווח נכון של הטקסט ולהימנע מלהכביד על הקורא, גם בפן הויזואלי.

התייחסות אישית אל הגולש בתוך הטקסט מומלצת גם היא, שכן היא מותירה בגולש תחושה של שייכות ועוזרת לנו “לכבוש את ליבו”.

כותרת תחתונה

סיימו את דף הנחיתה במשפט מחץ שיותיר בגולש את הרושם האחרון החזק ביותר ויבטיח כי הגולש יזכור את הקמפיין.

בסוף דף הנחיתה חשוב להניע את הגולש לעשות את שרצינו מלכתחילה שיעשה, אם יש צורך למלא טופס פרטים חשוב שהטופס יהיה ברור ואטרקטיבי, לצד פנייה אישית בסגנון “מלא פרטים ונחזור אלייך כבר עכשיו” וכדומה.
רכיבים נוספים בדף הנחיתה

חשוב שדף הנחיתה יהיה בולט לעין, מעניין, אך לא עמוס מידי. ניתן לשלב בדף הנחיתה אלמנטים ויזואליים חיוביים כגון תמונה קטנה, בוליטים בצורת V וכדומה, הדגשות צבעוניות ועוד.

עם זאת, חשוב לא להגזים, לא לעשות שימוש ביותר מידי סוגי גופן או צבעים בוהקים מידי – על מנת לא להבריח את הגולש ולא ליצור רושם “זול”.

בעת ניסוח דף הנחיתה חשוב לעשות בחירה מושכלת במילות מפתח היוצרות תחושה חיובית אצל הגולש, מילים כגון: מהפכני, בלעדי, אקסקלוסיבי, אטרקטיבי, חינם ועוד.

בסופו של דבר, מטרתו של דף נחיתה הוא למשוך את תשומת ליבו של הגולש, לעורר את אמונו ולגרום לו לסקרנות אודות השירות או המוצר אותו אנו מציעים.