נכתב על ידי אופיר ורדי
כאשר ברצוננו להקים אתר חדש אין פעולה חשובה ומשמעותית יותר מאפיון האתר. אפיון אתר אינטרנט הוא למעשה מכלול הפעולות בתכנון האתר מבחינת המבנה שלו, תוכן, מראה, שימושיות ולמעשה נועד להוציא אל הפועל את השאיפות שלנו.השקעת הזמן הדרוש באיפיון יחסוך לנו מאמצים רבים בביצוע שינויים בעתיד – כאשר אתם רוצים לבנות אתר חדש לעולם אל תחסכו זמן או כסף בתהליך האפיון – כל שקל שתחסכו יעלה לכם בעתיד לפחות פי 10.
מה כולל איפיון אתר?
השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה המטרה שלכם מהאתר? האם זה מיועד להיות אתר תדמיתי? אתר מכירה? אתר שיווקי לאיסוף פניות?בדקו באינטרנט אתרים בעלי קונספט דומה לשלכם – ככה תחסכו זמן רב ותוכלו להתגלח על זקנו של מישהו אחר. זה לא בושה לקבל רעיונות מאתרים אחרים.
לאחר מכן עליכם להתייחס לנקודות הבאות:- עיצוב האתר
- אפיון טכני של מערכות האתר
- מחקר מילות מפתח
- אפיון התוכן ומבנה האתר
באפיון האתר יש להתייחס להנחיות האיכות שפיתחנו
עיצוב האתר
עיצוב האתר כולל התייחסות למראה של האתר לרבות לוגו, תמונות, שילוב וידאו וכל אלמנט גרפי אחר. שלב זה נועד לענות על השאלות: איך האתר יראה? באיזה צבעים נשתמש? האם אנחנו מעדיפים אתר פשוט ונקי או אתר עמוס בתוכן?אפיון טכני של מערכות האתר
אפיון טכני של מערכות האתר – אם האתר שלכם כולל ממשקים מורכבים כמו תיבות חיפוש מורכבות, לוח מודעות, פורום וכדומה – איזה פונקציות אתם רוצים שיכללו? יש לחלק את האפיון הטכני לצד הגולש ולצד המנהל. לכל אחד מהם יש לפרט בצורה ברורה מה נכלל בכל פעולה, מה השלב הבא, איך מתמודדים עם כל בחירה וכדומה. מסמך זה מועבר לבונה האתר וייסייע לבחור את מערכת הניהול שבה נשתמש, את שפת התיכנות וכן איפשר לכם לקבל הצעה מחיר מבוני אתרים.
מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח – מחקר מילות המפתח למעשה עוזר לנו לבחור באילו ביטויים ותחומים להתמקד. חשוב לדעת מה מספר החיפושים לכל ביטוי ובאילו ווריאציות הגולשים משתמשים. דוח מחקר מילות מפתח כולל את כל התחומים הרלוונטים לאתר ומספר החיפושים בהם. במסמך זה נוכל להיעזר בשלב הבא – אפיון התוכן של האתראפיון התוכן של האתר
אפיון התוכן באתר – בשלב זה נגלוש באתרים הדומים לשלנו על מנת לראות במה המתחרים שלנו מתמקדים- בשילוב עם כלי מילות המפתח נבנה את ההיררכיה באתר – מה יופיע בתפריט הראשי, נחליט היכן יופיע בכל דף ומה הוא יכיל. המטרה כאן אינה להעתיק אתרים אחרים אלא לקבל תמונה כללית לגבי מבנה האתרים בתחום בו אנו עסקים.
בשלב זה נתייחס לתחרותיות של כל ביטוי, ננתח את המתחרים ופעולותיהם, ננסה להעריך את פוטנציאל ההצלחה בקידום האתר בהתייחס לתקציב קידום האתר ובסופו של דבר – נחליט במה כדאי לנו להתמקד. שלב זה הוא אחד החשובים ביותר בהקמת האתר שלכם ומשפיע בצורה משמעותית על הצלחת הקידום שלו. בסיום שלב זה יהיה לנו מסמך המכיל את כל הדפים באתר, את מבנה התפריטים ואפשרויות הניווט הפנימי. לאחר מכן אפשר להוציא רשימת מאמרים לכתיבה – וכן לקבוע תבנית למבנה כל מאמר – מסמך זה אפשר לשלוח לכותב המאמרים שלכם. יש לציין שביצוע כל הפעולות הכרוכות באפיון האתר דורש נסיון וידע רבים. מומלץ לפנות לאיש מקצוע על מנת שיסייע לכם בהכנת האפיון. מאמרים נוספים מומלצים: טעויות בקידום אתרים דף נחיתה