נוכחות ברשת היא לא דבר מובן מאליו. לא מעט אנשים מאמינים שעצם הרכישה של אתר אינטרנט והקמתו משיגה את המטרה המבוקשת, שהיא נוכחות וניראות ברשת. למען האמת, בניית אתרים כמו גם קידום אתרים ברשת האינטרנט הם שני תחומים שרק מרוויחים מכך שאיש מקצוע עוסק בהם.
אפשר להשוות בקלות אתר אינטרנט לכרטיס ביקור. אתר אינטרנט טוב יעורר תשומת לב והערכה, יעזור לגייס לקוחות חדשים ויהיה חלון ראווה מוצלח לעסק, לעוסק או לארגון .
.
קידום אתרים כחלק מפעילות שיווק באינטרנט הוא מקצוע של ממש, וככזה הוא דורש רמת מומחיות גבוהה, הקפדה מרבית על פרטים ומעקב אחר עדכונים ושינויים בתחום. מעבר לידע, קידום אתרים דורש גם סט שלם של כלים ואת השימוש מושכל בהם.
מה התפקיד האמיתי של מקדם אתרים?
אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO
SEO, או Search Engine Optimization, הוא מונח המתייחס לכלל הפרקטיקות והפעולות המתבצעות על מנת לסייע למנוע החיפוש למצוא ולפרסם את האתר שלנו. אופטימיזציה למנועי חיפוש נעשית בשני תחומים – בתוך האתר וברשת האינטרנט.
אחד העונשים שאתר עשוי לקבל הוא “מצב תיבת חול” – עונש שבו כל דפי האתר מוסרים לחלוטין לתקופת זמן כלשהי (עד מספר חודשים) מעמודי התוצאות של גוגל.
קידום איכותי הוא שקוף
כמעט כל אתר בישראל נעזר בשירותי קידום אתרים. גם אתרים שנראה לנו כי אינם זקוקים לסיוע בהבאת גולשים, כמו עיתונים nrg או אתר ויזה כ.א.ל., נעזרים במקדמי אתרים על מנת להביא את האתרים שלהם גבוה ככל הניתן במנועי החיפוש הגדולים. הסיבה לכך היא שגם אתר גדול ופופולרי נמצא בתחרות, ואפילו תחרות קשה יותר, עם אתרי אינטרנט מסדר הגודל שלו.
הדרך הטובה ביותר לגרום למנועי החיפוש להתייחס לאתר שלנו באהדה, היא פשוט להפוך את האתר שלנו לאתר טוב. אם נספק לגולשים את המידע שהם מחפשים בצורה טובה וידידותית לאדם ולמנוע החיפוש, התנועה המגיעה אלינו לאתר תהפוך לאיכותית יותר, ויגבר הסיכוי שהאדם שמגיע לדף באתר יגיע לשם בכוונה ולא בטעות. לקוח שמגיע לאתר כי הוא רוצה לרכוש טלוויזיה, עדיף על לקוח שהגיע לאתר במקרה, לאחר לחיצה על מודעה בתשלום שנקנתה כחלק ממאמצי פרסום באינטרנט.
קידום אתרים – חדש לקראת שנת 2014 דחיקת תוצאות ואיזכורים בגוגל גם לכם מספרים סיפורי קידום אתרים? טעויות נפוצות בקידום אתרים קורס לקידום אתרים