נכתב על ידי אופיר ורדי
בעל עסק בניו יורק מצא דרך מקורית במיוחד לקדם בגוגל את העסק שלו – מתן שירות גרוע במיוחד.הרעיון פשוט – תן ללקוחות שלך שרות גרוע – אל תספק מוצרים בזמן או בכלל, אל תעמוד בהתחייבויות שלך ותנסה להרגיז כמה שיותר את הלקוחות. בנקודה זו מתעוררים אצלכם סימני שאלה רבים – האם צוות אומדיה נפלו על הראש? האם שירות גרוע תורם למכירות?
בדרך כלל אנחנו הרי אומרים את ההפך – שקידום במדיה חברתית או SMO הוא חיוני, משום שהוא תורם לקשר מיידי בין בעל העסק לצרכנים, ומכאן נובע שכל אזכור שלילי הוא כמובן בלתי רצוי. ואנחנו גם אומרים, ששיווק באינטרנט הוא פלטפורמה מצויינת לפרסום חיובי, אבל גם זוועת אלוהים אם ישנם בה אזכורים שליליים שקשה ולעיתים בלתי אפשרי למחוק. קידום בגוגל ושיווק באינטרנט בכלל תלוי באזכורים חיוביים ולא שליליים, ולכן התשובה אמורה להיות פשוטה –קידום אתר נבנה על פרסום נבון ותגובתיות גבוהה במדיה החברתית וזהו. תשובה פשוטה, לא?וכן התשובה לכך פשוטה – מתן שירות גרוע מעורר דיונים רבים, תלונות במדורי צרכנות, כתבות בעיתונים ובאתרים שונים, דפים בפייסבוק וציוצים בטוויטר ובמקרים רבים לדיונים אלו מתלווים קישורים אל האתר.
אמרנו קישורים? ומה תורם יותר לקידום אתרים בגוגל מאשר קישורים?
התווספות כמות רבה של קישורים גורמת לשיפור בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. מיקומים גבוהים מתרגמים למכירות – וזה הסוד.אם פעם אמרו של פרסום הוא פרסום טוב גם בגוגל כל קישור הוא קישור טוב. גם אם הסיבה לו היא דווקא הפוכה.
באג של גוגל?
התשובה לכך היא כן. גוגל הודיעו שהם נחרדים מהשלכות ההפוכות של קישור שלילי – קישור שנועד להזהיר ולהרתיע מפני האתר המזיק. קידום אתרים בגוגל לא אמור להיות מושפע לחיוב מקישורים שליליים. אנשי גוגל הבינו את הבעייתיות ואת גודל הבאג. לטענתם, הם שיפרו את האלגוריתם שלהם במטרה לזהות קישורים מעין אלו ולא למנף אותם לקידום חיובי של האתר בתוצאות החיפוש.איך אפשר לנצל את זה?
אנחנו כמובן לא ממליצים לתת שירות רע – אולם מניפולציה קטנה יכולה לתרום לקידום האתר. אתם יכולים לחשוב על משהו שאולי יגרום לאנשים לדון בנושא ולקשר לאתר שלכם?
הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלכם היא באמצעות תוכן שיביא קישורים טבעיים לאתר – קישורים שגולשים מוסיפים כי הם מצאו משהו מעניין, מפתיע, מעורר מחלוקת או בעל ערך רב.בכל תחום אפשר למצוא משהו שיגרום לבאז – שיחות ברשת – אז תתחילו לחשוב!