הנחיות אומדיה שיווק באינטרנט לאיכות


נכתב על ידי

לאחרונה עידכון פנדה של גוגל הגיע גם לישראל וזה הזמן הנכון לבדוק – האם האתר שלכם איכותי?

גם אם לא נפגעתם היום יתכן שבעתיד האתר שלכם כבר לא יעמוד בדרישות האיכות של הגולשים וכתוצאה מכך של מנועי החיפוש השונים (טוב, אנחנו מתכוונים רק לגוגל..).

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות – המטרה לקבל כמה שיותר תשובות חיוביות.

שאלות בדיקת איכות האתר

רמת האתר:

1. האם תתן לאתר את פרטי כרטיס האשראי שלך?
2. האם תסמוך על מידע הניתן האתר (מידע רפואי, פיננסי או אחר)?
3. האם תזהה את האתר כסמכותי בתחום?
4. האם האתר מכיל מידע מקיף ומגוון בנושא (בניגוד לריכוז נושאים לקידום במנועי החיפוש)?
5. האם קיימים תקנון ותנאי שימוש באתר?
6. האם דף אודות עונה על שאלות הגולשים לגבי מפעילי האתר?

רמת דף:
1. האם אתה סומך על האינפורמציה הניתנת?
2. האם המאמר נכתב על ידי מומחה בתחום (האם מצויין שם הכותב)?
3. האם קיימות טעויות כתיב, פיסוק או טעויות מהותיות במאמר?
4. האם המאמר מכיל ניתוח מעמיק של הנושא על כל צדדיו?
5. האם המאמר מכיל תוכן מקורי ויחודי (בניגוד לליקוט ושכתוב מידע)?
6. האם תשתף את המידע הדף (like + )?
7. האם יש פרסום מוגזם בדף?
8. האם המאמר יכול להופיע בפורמט מודפס (מגזין / עיתון / מדריך)?
9. האם המאמר מפר זכויות יוצרים? (תאור מקרה בדף על עידן מיליצ’ר)

אנחנו לא רק שואלים שאלות אלא גם נותנים תשובות. ניתן לשפר כל אתר ובכך לשפר את מיקומיו בגוגל, להגדיל את ההמרות ולשכנע את הגולשים במסר אותו אתם רוצים להעביר.

הנחיות לניתוח ולשיפור איכות האתר:

1. האם עיצוב האתר משדר אמינות, איכות ומתאים לתחום האתר?
2. באתר של מותג ידוע – אין צורך לציין את שם כותב המאמר. באתר אחר יש לציין את כותב המאמר עם הפניה לכרטיס כותב בו ניתנת אינפורמציה על הכותב ונסיונו בתחום
3. יש להוסיף הפניות למקורות מידע, מחקרים בתחום ואתרי סמכות אשר מחזקים את אמינות המידע במאמר.
4. יש להוסיף אפשרות שיתוף – כפתור like  ו- google+
5. מומלץ כי שטח הפרסום יהיה הנמוך מ- 60% משטח התוכן היחודי בדף או 40% משטח כל הדף.
6. כדאי להוסיף הפניה למקורות מידע רלוונטים ולעדכן את הנתונים בדף כאשר יש שינוי רלוונטי (למשל הפניה לאתר מע”מ המכיל מידע על שיעור המע”מ הרלוונטי)
7. דף אודות – צריך להכיל מידע שלם על מטרות האתר, מפעיליו, בעליו וכדומה
8. שילוב גרפיקה וטקסט – יש לשלב תמונות, וידאו רלוונטי, תרשימים
9. דף צור קשר: יש לתת פרטים מלאים ככל הניתן: כתובת פיזית מלאה, מספר טלפון, אימייל, מפת הגעה, שעות פעילות, סניפים, מחלקות רלוונטיות (הנהלה, שיווק, פניות הציבור)
10. עריכה לשונית – כאן אין מקום לפשרות אם אתם לא מסוגלים בעצמכם לכתוב טקסט מושלם פנו לכותבי תוכן מקצועיים.

המידע במאמר זה מבוסס על הנחיות גוגל וכן על נסיוננו העשיר בשיווק באינטרנט

כתיבת דף אודות – המלצה למבנה הדף:

דף אודות צריך להיות מחולק ל-3 חלקים מרכזיים: המטרה המרכזית של הדף: לשכנע את הגולש שאפשר לסמוך על המידע באתר, לשדר אמינות ולהגביר את הבטחון במפעילי האתר ובכך להגדיל את אחוזי ההמרה. יש להתאים את הסגנון של הדף לאתר מבחינת סגנון והצגת המידע.

1.    על האתר – במה האתר עוסק, למה הוא הוקם, איזה פתרון הוא נותן, על איזה שאלות הוא עונה
2.    הפניה לחלקים המרכזיים באתר
3.    והכי חשוב: מי עומד מאחורי האתר: מי הקים את האתר, מי מנהל אותו, מה הנסיון המקצועי של האנשים, הפניה לכרטיסי המידע של מנהלי האתר.