קידום אתרים


נוכחות ברשת היא לא דבר מובן מאליו. לא מעט אנשים מאמינים שעצם הרכישה של אתר אינטרנט והקמתו משיגה את המטרה המבוקשת, שהיא נוכחות וניראות ברשת. למען האמת, בניית אתרים כמו גם קידום אתרים ברשת האינטרנט הם שני תחומים שרק מרוויחים מכך שאיש מקצוע עוסק בהם.

ללא קידום אתרים שיבצע בעל האתר או חברה לקידום אתרים, יהיה קשה לגרום לאתר שלך למשוך אליו תנועת גולשים, למשוך לקוחות חדשים או לתפוס את המקום הראוי מבחינת מדיה חברתית או SMO.
אפשר להשוות בקלות אתר אינטרנט לכרטיס ביקור. אתר אינטרנט טוב יעורר תשומת לב והערכה, יעזור לגייס לקוחות חדשים ויהיה חלון ראווה מוצלח לעסק, לעוסק או לארגון .
.

קידום אתרים כחלק מפעילות שיווק באינטרנט הוא מקצוע של ממש, וככזה הוא דורש רמת מומחיות גבוהה, הקפדה מרבית על פרטים ומעקב אחר עדכונים ושינויים בתחום. מעבר לידע, קידום אתרים דורש גם סט שלם של כלים ואת השימוש מושכל בהם.

מה התפקיד האמיתי של מקדם אתרים?

תשכחו מכל מה שאתם יודעים. התפקיד של מקדם אתרים הוא לשפר את האתר שלכם מבחינת חווית הגולש – UI – אם הגולשים האשר מגיעים לאתר מוצאים בו את מה שהם מחפשים – עשינו את העבודה.

אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO

SEO, או Search Engine Optimization, הוא מונח המתייחס לכלל הפרקטיקות והפעולות המתבצעות על מנת לסייע למנוע החיפוש למצוא ולפרסם את האתר שלנו. אופטימיזציה למנועי חיפוש נעשית בשני תחומים – בתוך האתר וברשת האינטרנט.

הפעולה הראשונה שעל המקדם לבצע היא לוודא כי האתר עומד בהנחיות האיכות. אף אתר אינו מושלם ופעולת שיפור מבנה האתר, העיצוב שלו, התוכן והשימושיות לעולם אינה נגמרת. כמו כן יש לוודא כי המידע המופיע בקוד האתר אינו מזיק למאמצי הקידום. קידום שנעשה בצורה לא נכונה עשוי לפגוע במיקום דפי האתר במנוע החיפוש, ולכן חשוב מאוד להימנע ממאמצי-יתר ומאמצעי קידום שאינם מקובלים ע”י מנועי החיפוש הגדולים.

אחד העונשים שאתר עשוי לקבל הוא “מצב תיבת חול” – עונש שבו כל דפי האתר מוסרים לחלוטין לתקופת זמן כלשהי (עד מספר חודשים) מעמודי התוצאות של גוגל.

בעבודה ברשת האינטרנט עיקר המאמצים מופנים לנושא השתלבות האתר ברשת – לאילו אתרים האתר מפנה, ואילו אתרים מפנים אל האתר. מלבד התוכן ומספר המבקרים, מנועי החיפוש בוחנים את הקשרים בין אתרים שונים על מנת לקבוע אילו אתרים מוכרים ומקובלים על ידי קהילת המשתמשים באינטרנט. אם אתר מכובד וידוע מקשר אל האתר שלך, מנוע החיפוש יידע להעריך אותו יותר.

קידום איכותי הוא שקוף

כמעט כל אתר בישראל נעזר בשירותי קידום אתרים. גם אתרים שנראה לנו כי אינם זקוקים לסיוע בהבאת גולשים, כמו עיתונים nrg או אתר ויזה כ.א.ל., נעזרים במקדמי אתרים על מנת להביא את האתרים שלהם גבוה ככל הניתן במנועי החיפוש הגדולים. הסיבה לכך היא שגם אתר גדול ופופולרי נמצא בתחרות, ואפילו תחרות קשה יותר, עם אתרי אינטרנט מסדר הגודל שלו.

כאשר קידום אתרים נעשה בצורה הטובה ביותר יהיה קשה להבחין בו בעין לא מנוסה. כאשר הוא נעשה בצורה מושלמת, הוא יעניק לאתר שלך ולגולשיו ערך מוסף בכך שיסייע להם למצוא את המידע שהם מחפשים בצורה הקלה והטובה ביותר. כתיבת תוכן איכותי וכן ניהול תוכן חכם יגרמו לטקסט טוב להיראות עוד יותר טוב עבור גוגל.

הדרך הטובה ביותר לגרום למנועי החיפוש להתייחס לאתר שלנו באהדה, היא פשוט להפוך את האתר שלנו לאתר טוב. אם נספק לגולשים את המידע שהם מחפשים בצורה טובה וידידותית לאדם ולמנוע החיפוש, התנועה המגיעה אלינו לאתר תהפוך לאיכותית יותר, ויגבר הסיכוי שהאדם שמגיע לדף באתר יגיע לשם בכוונה ולא בטעות. לקוח שמגיע לאתר כי הוא רוצה לרכוש טלוויזיה, עדיף על לקוח שהגיע לאתר במקרה, לאחר לחיצה על מודעה בתשלום שנקנתה כחלק ממאמצי פרסום באינטרנט.

קידום אתרים – חדש לקראת שנת 2014

דחיקת תוצאות ואיזכורים בגוגל

גם לכם מספרים סיפורי קידום אתרים?

טעויות נפוצות בקידום אתרים

קורס לקידום אתרים